Babanapló

Hédi Aliznak

csütörtök, október 11, 2007

Gesztenye

Egyébként ma csináltunk gesztenyebabát, meg kutyát is, Hédi szerint ugyan mindkettő nyihaha, de ez mit sem von le a munkám értékéből:))) Ezen kívül csináltam még sünit is, no, azt mondjuk elfogadta süninek. Készítettem képeket is, de mivel telefont cseréltem, egyelőre nem tudom még feltenni, majd ha Apa hazajön.

Hédi ma pötyizett a bölcsiben, mikor mentem érte. Mától tudom is, hogy ez mit jelent: egy lyukas táblába kell kis színes bigyókat beleszurkálni. Az én lányom nagyon élvezte, alig akart hazajönni, mondta, hogy nem jön, inkább pötyizik. Viszont. Én nem vagyok értője a gyerekpszichológiának, és lehet, hogy pont nem azt kell látni, amit én látok, de nekem nagyon tetszett, ahogy rakta a kis bigyókat. A mellette ülő kislány szépen sorban rakosgatta egymás mellé a kis pöcköket, így lett neki egy színes sora, Hédi viszont teljesen szétszórtan pakolt, kihasználta a teret, rendszer ugyan nem volt benne, de ötlet az mindenképpen. Lehet, hgy ez azt jelenti, hogy nem a rendszer híve, de nekem azt jelenti, (amilyennek én egyébként is látom a lányom) hogy kreatív, bátran nyúl a dolgookhoz, és nem szorítja korlátok közé magát. talán, mert mi sem szorítjuk őt korlátok közé. És ez nekünk így jó.

Egész jól haladunk énekkel és mondókákkal is, a bölcsiből a minap a szőlő-bodora-val jött haza, mert az érik a szőlő vlt porondon, és ez tetszik neki. Itthon a répa-retekkel egész jól elvagyunk, a bocsi bociból is megy a boci-haza-tejet-lakni, a csigabigából a biga-gyeje-tejet, az ég a gyertya viszont nem jön be.:) A fürcsihez énekelt Füles mackóból a bumbumbum. Haladgatunk:)

Evés fronton nagy újság van; Hédit sikerült egyik napról a másikra átszoktatni a tápiról a tejre. Persze tápinak hívjuk, ő meg elhiszi nekünk, és így reggel-este már tejet iszik. Egyszer már kísérletet tettem rá, de akkor nagy volt az ellenkezés, biztosan túl korán volt, aztán nem is eröltettem. A szakirodalom szerint két éves korig nyugodtan mehet a tápi, mert legalább jól megalapozza a szervezetét a szükséges ezzel-azal, így nem csináltunk belőle ügyet, de mivel mindjárt nagylány, 25-én két éves! így gondoltam, itt az ideje, hogy újra próbálkozzunk, és most gond nélkül bevált a csel.:) örülünk:)