Babanapló

Hédi Aliznak

péntek, március 03, 2006

Elindult a nap

Elindult ez a nap is, kicsit pörgős volt az eleje, mostanra pedig lecsendesedett.
Hédi a tegnapi tortúra után úgy határozott, hogy alszik egy jó nagyot, így este már fél nyolckor elaludt, 11 előtt felvettem enni, majd aludt reggel hatig! Utána is zokszó nélkül visszaaludt az etetést követően, egészen kilencig.

Míg Hédi ébren volt, előkészületeket tettem az ebédre, kenyeret is sütök, aztán kicsit játszottunk, megint kicsempésztem az erkélyre, de ezzel ismét nem loptam a szvíébe magam. Bár nem viselte olyan nagyon rosszul.

Az evés körül volt egy kis nézeteltérésünk. Hédi szerint a cumisüveg és a tápszer jó, minden más azonban csak stresszfaktor. Anya ezt kicsit másként látja. Próbáltam neki alma-banános valamit adni, de ahogy tettem a szájába, azzal a lendülettel jött is ki belőle. Egyébként rendes lány a Hédi, mert nem sugárban köpi rám, csak szépen lassan ereszti ki a szájából, így nem én vagyok talpig kajás, hanem ő.:)

Anya azonban kitartó, és elszánt, hogy márpedig mást is kell enni, nem csak azt a roboráló tápszert. Pláne, hogy anyát nem olyan könnyű eltéríteni a szándékától, hamarabb kell ahhoz felkelni, ugye. Így miután a kiskanalas módszer ma nem vezetett eredményre, összekutyultam neki a kaját egy jó adag tápszerrel, és beletöltöttem egy cumisüvegbe. Majd adtam neki az egyik cumisüvegből tápszert, utána pedig ezt az összekevert valamicsodát a másik cumisüvegből. És nahát-nahát, láss csodát, megette mindet. Na ugye?! Mondtam én!

Lehet, hogy pedagógiailag nem a legjobb módszer a cumisüvegbe töltött kotyvalék, mert hiszen a cél a kiskalanazás, és a szilárd étel bevezetése, de úgy látom, hogy itt elsősorban az ízekkel vannak a gondok, nem a technológiával: amit ugyanis szeret, azt gond nélkül megeszi kiskanállal is.

És a francba, ilyet; háton is el lehet aludni. A levegőzés után letettem a kiságyba, a hátára, ahogy szoktam, de most nem fordítottam hasra, amikro már láttam, hogy nagyon álmos, hanem hagytam, hogy játszon még a macival. és most szépen a hátán alszik, mint egy kisbéka, kiterülve.:) Nem tudom, hogy ez így milyen kényelmes lesz neki, és végig tud-e aludni egy ciklust, ezt majd megtapasztaljuk, de már ez is jó, hgy elalaudt így.